دکوراسیون داخلی

نکات مهم در دکوراسیون سالن زیبایی

 

دکوراسیون سالن زیبایی و طراحی آرایشگاه از مهمترین دلایل مراجعه مشتریان به می باشد. با توجه به تعداد سالن های زیبایی در سطح شهر و همچنین کیفیت کار، مراجعین ترجیح می دهند این خدمات را در محیطی داشته باشند که حس خوب و خوشایندی را به آن ها منتقل کند زیرا ممکن است افراد زمان زیادی را در سالن زیبایی سپری کنند و منتظر بمانند.

 

همچنین طراحی دکوراسیون سالن زیبایی جدا از تاثیری که در جذب مشتری و انتقال حس خوب به مشتری دارد، باید به گونه ای طراحی شود که فضای مناسبی را برای کارمندانی که در این سالن ها کار می کنند ایجاد کند.

 

دکوراسیون سالن زیبایی

اهمیت طراحی داخلی سالن های زیبایی

دلیل شماره یک طراحی داخلی سالن زیبایی ایجاد حس رضایت در مشتری است. زیرا سالن های زیبایی باید فضایی به دور از استرس، هیاهو و ناراحتی را برای مراجعین و پرسنل ایجاد کنند و امروزه مهم ترین معیار مشتریان در استفاده از آرایشگاه ها، محیط و طراحی دکوراسیون سالن زیبایی است زیرا احساس آرامش در محیط وجود دارد.

در نتیجه طراحی دکوراسیون اداری از جمله سالن زیبایی زنانه باید به گونه ای دیزاین شود که به طور کلی چیزی جز حس خوشایندی در مشتریان ایجاد نکند.

 

همچنین باید دقت کنیم که صندلی ها و میزها یا سالن های بزرگ زیاد نباشد که فضا را به هم ریخته و شلوغ می کند و همچنین حرکت بین آن ها را دشوار می کند. با رعایت اصولی که در ادامه به شما آموزش خواهیم داد، می توانید بهترین طراحی سالن آرایش را برای خودتان حتی برای سالن کوچکتان طراحی کنید.

 

نکته مهمی که نباید از آن غافل شد فضای خارجی سالن در طراحی تالار زیبا است. مدل ساختمان، گلدان ها یا مجسمه های درب و البته تابلوها و ورودی های تالار در جذب مشتری بسیار مهم خواهد بود، در واقع ظاهر سالن از بیرون نمایانگر درون است و آن در جذب مشتری بسیار مهم است.

 

نکته اول: انتخاب سبک دکوراسیون داخلی سالن زیبایی

 

در طراحی دکوراسیون داخلی سبک های مختلفی وجود دارد که هر کدام با توجه به منطقه، سلیقه، فرهنگ و خواسته های مدیران و همچنین نوع فعالیت در خطوط و محیط های مختلف کاملا متفاوت است. در انتخاب سبک طراحی آرایشگاه باید بتوانید با توجه به نوع حرفه  و روحیه مشتریان سبک خاصی را انتخاب کنید.

 

در گذشته مدیران اغلب سبک های کلاسیک را برای سالن های زیبایی و آرایشگاه های خود انتخاب می کردند، اما امروزه با تغییر ذائقه عموم، تمایل بیشتری به استفاده از سبک های مدرن و ساده در طراحی داخلی سالن ها دارند.

 

انواع سبک دکوراسیون سالن های زیبایی

سبک کلاسیک

 

سبک کلاسیک دکوراسیون سالن زیبایی

 

در سبک کلاسیک ، جزئیات از اهمیت بالایی برخوردار است، دیوارها و سقف ها می تواند در این سبک کاملاً با گچ کاری پوشانده شده و از مبلمان چوبی استفاده شود که از ویژگی اصلی بشمار می آید.

 

در طراحی کلاسیک از عناصر تزئینی چوبی حکاکی شده در طراحی سالن زیبایی بسیار استفاده می شود و این سبک را می توان به راحتی در مکان هایی با سقف بلند اجرا کرد.

 

البته اجرای سبک کلاسیک نیاز به فضای زیادی دارد و با بودجه مناسب قابل اجراست.

 

استفاده از رنگ های آرام طلایی، کرم، سفید، قهوه ای و سبز نیز برای این سبک مناسب است.

 

این سبک نظم و آرامش خاصی را در سالن نشان می دهد.

 

سبک مدرن

 

بازسازی سالن یکی از بهترین راه ها برای جذب مشتری است. برای این کار می توانید دیوارهای سالن را با رنگ های غیر معمول مانند آبی روشن، قرمز، نقره ای، سیاه و سفید رنگ کنید.

همچنین می توانید از خلاقیت خود در تجهیزات سالن از جمله آینه، میز و صندلی استفاده کنید. به این معنا که از شکل طبیعی خود فاصله دارد و شکلی نامتعارف دارد که به جذابیت سالن کمک می کند. سعی کنید از تجهیزات مدرن و جدید برای طراحی و دکوراسیون سالن زیبایی خود استفاده کنید.

مهم ترین ویژگی این سبک استفاده از اشکال هندسی زاویه دار، میزهای مربعی و کوتاه به سبک مدرن و مبل های ساده است.

دکوراسیون به سبک مدرن واقعا فضایی آرام و ساده ایجاد می کند. همچنین از اشکال انتزاعی عناصر دکوراتیو در این سبک استفاده نمی شود و در صورت استفاده بسیار محدود است.

پیشنهاد آمود ایده آریا برای مشتریان عزیز مشاوره گرفتن از کارشناسان ما در ارتباط با بازسازی اداری می باشد.

در طراحی یک سالن زیبایی مدرن، کوچک یا بزرگ بودن فضا فرقی نمی کند. این سبک در نهایت فضایی آرام، ساده و بسیار زیبا ایجاد می کند و طرفداران زیادی دارد. امروزه روش های فوق مدرن در بین مدیران سالن های زیبایی رواج یافته است زیرا مردم از بودن در محیط های آرام و ساکت لذت می برند.

 

در این سبک برخلاف سبک کلاسیک کمتر از عناصر تزئینی استفاده شده و محیط تا حد امکان ساده و آرام نگه داشته می شود و مبلمان و صندلی در رنگ های روشن و خنثی و در موارد محدود از رنگ های تیره استفاده می شود. . در این سبک می توان از دیوار سبز استفاده کرد تا فضایی سبز و طبیعی به محیط بدهد و لذت اقامت در این فضا را برای عموم افزایش دهد.

 

سبک مینیمال

سبک مینیمال دکوراسیون سالن زیبایی

 

با توجه به کاربرد آن، اصطلاح مینیمالیست به معنای حداقل و حداقل استفاده است.

به همین دلیل، مینیمالیسم به عنوان سادگی شناخته می شود.

با توجه به تعریف مینیمالیسم می توان گفت که مینیمالیسم در صنعت دکوراسیون سالن های زیبایی به معنای ساده سازی فضا و محیط و استفاده از حداقل لوازم جانبی در هر بخش است.

این سبک یکی از پرطرفدارترین سبک های دکوراسیون داخلی به حساب می آید و استفاده از رنگ های تند به خصوص رنگ سفید یکی از مهم ترین اشکال طراحی های ساده است.

دیوار در این سبک ساده است و معمولاً برای جلوگیری از درهم ریختگی طراحی می شود. اتاق‌های استراحت را می‌توان با رنگ‌های روشن، ترجیحاً سفید، تزئین کرد.

 

نکته دوم: تاثیر رنگ در طراحی دکوراسیون سالن زیبایی

 

  • رنگ در دکوراسیون اهمیت زیادی در طراحی سالن زیبایی دارد که به شدت بر افکار و احساسات تاثیر می گذارد.
  • انتخاب رنگ مناسب می تواند اتاق نشیمن را زنده کند.
  • سعی کنید از رنگ و بافت مناسب برای افزودن صمیمیت و گرما به فضای خود استفاده کنید.
  • در بیشتر موارد از ترکیب دو رنگ تقریبا متضاد در سالن های زیبایی استفاده می شود.

 

انتخاب رنگ تا حد زیادی به سبک دکوراسیون بستگی دارد، اما رنگ های روشن مانند سفید و خاکستری با نقوش صورتی، بنفش، قرمز و سایر رنگ های شاد می توانند انتخاب بسیار خوبی باشند.

برای زیباتر شدن سالن ترجیحا از رنگ های روشن به عنوان رنگ غالب استفاده شود و از رنگ های دیگر در مبلمان و سایر وسایل دکوری استفاده شود. با انتخاب این رنگ ها محیطی بزرگتر، روشن تر، تمیزتر و منظم تر خواهیم داشت.

با توجه به خدماتی که انجام می دهید در انتخاب رنگ مناسب برای دیوار، مبلمان اداری ، تجهیزات و کف دقت کنید. مطمئن شوید که رنگ قسمت ها یا اتاق های مختلف با هم هماهنگ باشند.

هر چه رنگ ها روشن تر باشد، سالن شما بازتر خواهد بود. همچنین، رنگ‌های روشن می‌توانند فضا را بزرگ‌تر از آنچه هست نشان دهند. اگر فضای سالن شما کوچک است، انتخاب رنگ های روشن به بزرگتر نشان دادن فضا کمک می کند.

اما به یاد داشته باشید که در طراحی سالن زیبایی، اگر فضای بزرگی دارید، قرار نیست رنگ های روشن را کنار بگذارید. به یاد داشته باشید که فضا چه کوچک و چه بزرگ، رنگ های روشن را در اولویت قرار دهید، با این تفاوت که در فضای بزرگتر می تواند با طیف رنگ ها متفاوت باشد، از رنگ های تیره نیز استفاده می شود.

 

نکته سوم: اهمیت نورپردازی در سالن

  • نور یکی از عوامل مهم در دکوراسیون سالن زیبایی است.
  • در سالن های زیبایی برای ایجاد نور طبیعی سفید و زرد برای دید بهتر، راحتی برای آرایشگران و نزدیکی

 

البته باید دقت کنید که نور هر قسمت از سالن زیبایی با خطوط دیگر سالن متفاوت باشد مثلا در قسمت های آرایش بهتر است محیطی کاملا روشن داشته باشید و از طرفی از نورهای کم نور در اتاق ماساژ استفاده می کنید.

 

چند نکته مهم در نورپردازی سالن زیبایی:

 

– از لامپ های مناسب در سالن زیبایی استفاده کنید، زیرا لامپ ها نه تنها با کمک نور طبیعی سالن را روشن تر نشان می دهند، بلکه محیطی آرام را برای مشتریان ایجاد می کنند. معمولا از لامپ های فلورسنت (مهتابی) در سالن ها استفاده می شود، اما استفاده از لامپ های آویز یا ایستاده نیز ایده جالبی برای ایجاد فضایی رمانتیک و زیبا است.

 

– مطمئن شوید که فضای شما باید به اندازه کافی برای مشتریان روشن باشد و حتی در آن احساس راحتی و راحتی داشته باشید، زیرا هیچ مشتری دوست ندارد زمان انتظار خود را در محیطی تاریک و بی روح بگذراند. اگر هدف شما ایجاد محیطی زیبا برای سالن زیبایی است، نور باید یکی از مهمترین اهداف شما باشد.

 

– برای اتاق ها یا خطوط مختلف، بر اساس تمرکز روی هر خط، می توانید از نورهایی با هماهنگی خاصی برای اتاق ها و خطوط مختلف استفاده کنید تا سالن شما جذاب تر شود.

 

– حتما سعی کنید از تمام نور طبیعی سالن برای روشن کردن سالن زیبای خود استفاده کنید و همچنین ترکیبی از نور سفید و زرد را در سالن خود بگیرید زیرا رنگ پوست را بهتر نشان می دهد.

 

– در اطراف آینه سالن خود حتما از نور مناسب استفاده کنید، زیرا رضایت مشتری زمانی حاصل می شود که چهره خود را با نورپردازی مناسب ببیند.

 

– زمانی که مشتری روی صندلی است سعی کنید نور را در دو طرف آینه قرار دهید تا سایه ها از بین برود تا نور مستقیم تامین شود و برای این منظور باید از لامپ های نور گرم استفاده شود. استفاده از لامپ های کوچک امکان ایجاد سایه را افزایش می دهد و در چنین مواقعی نورپردازی دیوار باید به سمت صورت هدایت شود.

 

– سعی کنید به جای دیوارها از نور سقف سالن استفاده کنید که استفاده و زیبایی بیشتری به سالن شما می دهد.

 

نکته چهارم: چیدمان و فضاسازی در طراحی دکوراسیون سالن زیبایی

 

در مورد چیدمان دکوراسیون داخلی سالن زیبایی باید توجه داشت که قسمت نزدیک ورودی سالن زیبایی باید برای پذیرایی و قسمت مرکزی سالن در نظر گرفته شود و دسترسی به آن را آسان کند. قسمت پذیرایی باید در قسمت نشیمن و انتظار مشتریان شما قرار گیرد و سپس با استفاده از اتاق ها یا پارتیشن ها به بخش های مختلف فضاهای جداگانه اختصاص دهید.

 

چیدمان سالن زیبایی

 

در طراحی و اجرای طراحی آرایشگاه زنانه به یاد داشته باشید که هر سانتی متر از فضای شما اهمیت دارد و دقت کنید که فضای شما بین قسمت های مختلف به طور متعادل تقسیم شود. به یاد داشته باشید که اندازه مناسب برای هر بخش را با توجه به خدماتی که ارائه می دهید در نظر داشته باشید. سعی کنید این اندازه گیری ها را دنبال کنید.

 

دکوراسیون سالن زیبایی شما صرف نظر از اندازه آن باید به گونه ای چیده شود که مشتری احساس راحتی کند و بتواند بدون ترس از برخورد با اشیا یا ایجاد مزاحمت برای دیگران حرکت کند، بنابراین از همه فضاها و صندلی ها برای مشتریان استفاده کنید. در بهترین قسمت سالن

 

چند نکته مهم در طراحی چیدمان سالن زیبایی

– سعی کنید از صندلی های بزرگ یا صندلی های زیاد در سالن استفاده نکنید.

– فضای خود را بیش از حد پر نکنید، باید مراقب باشید که کم زیاد است! این بدان معنی است که هر چه ساده تر و شیک تر باشد بهتر است!

– از تقسیم برای جدا کردن خطوط مختلف استفاده کنید

– از اهمیت آینه در طراحی چیدمان غافل نشوید و سعی کنید با نصب آینه بر روی دیوارها و حتی در کابینت ها محیط را روشن تر و بزرگتر نشان دهید.

 

– از آنجایی که رنگ سفید اغلب به عنوان الگوی رنگی در طراحی دکوراسیون سالن زیبایی استفاده می شود، باید مراقب بود که از دیوارها غافل نشوید و با استفاده از پنل ها و تزیینات با جلوه فوق العاده، محیط را بسیار زیبا و جذاب کنید. در قسمت های دیگر نیز می توان از عناصر دکوراتیو استفاده کرد که البته باید به رنگ این تزیینات و هماهنگی آن ها با طرح تالار و رنگ شابلون تالار توجه کرد.

 

از جمله موارد مهم دیگری که برای دکوراسیون داخلی سالن زیبایی زنانه باید رعایت کنید، رنگ، متریال مناسب برای کف سالن، استفاده از گل و گیاه و همچنین استفاده از خلاقیت در نحوه چیدمان است.

  •  از برچسب های با تم طبیعی برای تزئین آرایشگاه خود استفاده کنید
  • سعی کنید بافت و گرافیک خاصی به دیوارها بدهید.
  • مشتریان شما علاقه مند هستند که خدمات خود را از سالنی با فضایی شیک دریافت کنند، بنابراین به خوبی روی دیوارهای سالن سرمایه گذاری کنید، به عنوان مثال می توانید از دیوارهای چوبی، نوارهای رنگارنگ استفاده کنید و نقاشی های زیبایی را روی دیوارها قرار دهید.
  • سعی کنید به جای مدل مو، آرایش مد و … از تصاویر آرامش بخش مانند تصاویر طبیعت روی دیوارهای سالن استفاده کنید.
  • سعی کنید رنگ دیوارها را روشن تر کنید، بهتر است!
  • به تمیزی سالن خود توجه کنید.

 

سعی کنید از اولین لحظه ای که مشتری وارد سالن شما می شود احساس خوش آمد گویی به او بدهید. یکی از عواملی که باعث ایجاد حس رضایت می شود تمیز بودن کف سالن شما و همچنین سرویس ها، صندلی ها و مبلمان است.

اگر در سالن زیبایی خود نیاز به پارتیشن دارید برای مشاهده نمونه کار ها با ما همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *