مبلمان اداری

تفاوت انواع مبلمان اداری

انواع مبلمان اداری

همه چیز در طول زمان تکامل یافته است، از غذا گرفته تا نوشیدنی، لباس و جواهرات و خیلی چیزهای دیگر. که البته شامل انواع مبلمان اداری نیز می شود. اولین میزهای اداری به عنوان یک تکه چوب شروع شدند، اولین صندلی ها تکان نمی خوردند و ساده ترین کابینت های ذخیره سازی فقط یک قفسه بودند.

بنابراین، فکر کردن به پیشرفت های بسیاری که رخ داده است و تنوع مبلمان اداری در دنیای امروز واقعا شگفت انگیز است.

مبلمان اداری از ملزوماتی هستند که در دکوراسیون اداری مورد استفاده قرار می گیرند که در گذشته راه بسیار طولانی را برای پیشترفت پیموده اند و خوشبختانه از همیشه ایمن تر هستند! سقوط اولین صندلی های اداری واقعاً خطرناک بود و اولین میزهای اداری نسبتاً ناراحت کننده بودند! در آن روزها، ارگونومی کلمه ای بود که هیچ کس از وجود آن خبر نداشت.

اما این روزها به لطف تغییرات گسترده در زمینه طراحی انواع مبلمان اداری، همه ما در مورد طراحی مدرن در برنامه ریزی فضای اداری و مبلمان اداری صحبت می کنیم. برای اینکه به شما ایده بدهیم که چقدر پیشرفت کرده ایم، بیایید در این مقاله از مجله آمود ایده آریا نگاهی به سبک های مختلف مبلمان اداری در چند قرن گذشته بیندازیم.

مبلمان اداری مدرن

 

همانطور که در قسمت قبل گفته شد انواع مبلمان اداری از جمله ملزوماتی هستند که در دکوراسیون اداری مورد استفاده قرار می گیرند. هر سبکی از مبلمان اداری تنوع زیادی دارد و به همین دلیل انتخاب های زیادی خواهید داشت که ممکن است کمی شما را سردرگم کند. از آنجایی که تغییر و تحولات زیادی در طراحی در صنایع مختلف مرتبط با مد وجود دارد، طرح های زیادی در ساخت این محصولات وجود دارد که به همین دلیل می توانید امروز مدل های مختلفی را برای طراحی دکوراسیون اداری خود در نظر بگیرید.

این تفاوت در طراحی حتی در تولید این محصولات نیز به چشم می خورد، امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی، تولیدکنندگان با موانع کمتری روبرو هستند که باعث شد تولیدکنندگان و طراحان تمام خلاقیت خود را برای رفع نیازهای مشتریان به کار گیرند. به طور کلی انواع مبلمان اداری شامل انواع زیر است:

• کلاسیک
• مدرن
• لوکس
• استاندارد
• سفارشی

ویژگی های انواع مبلمان اداری کلاسیک

در مبلمان اداری کلاسیک نکته اصلی شلوغ بودن چیدمان وسایل است. در ساخت این نوع از سبک های مبلمان اداری معمولاً طرح های مجلل و پر از جزئیات اجرا می شود که بیشترین حس شکوه و آرامش را منتقل می کند و به همین دلیل است که وقتی وارد چنین فضایی می شوید ایده ای متمرکز خواهید داشت و اگر در آن باشد. شرکت شما با استفاده از این نوع طراحی، بازدیدکنندگان حساب دیگری در کسب و کار شما باز خواهند کرد.

مبلمان اداری کلاسیک به عنوان یکی از سبک های مبلمان اداری برگرفته از سبک هنری به نام کلاسیک است که در اروپا شکل گرفت و وارد صنایع مختلفی مانند مد و ادبیات شد و امروزه بسیاری از افراد تمایل دارند در چیدمان خود از این دوره تقلید کنند. حالا شاید به اهمیت این نوع مبلمان پی برده باشید.

در چیدمان کلاسیک، علاوه بر طرح های شلوغ، مصالح به کار رفته در ساخت آنها عمدتاً چوب است. چوب افرا، کاج و راش از پرکاربردترین انواع چوب در تولید این محصولات هستند که پس از شکل گیری با روکش پلی استر یا پلی یورتان تزیین می شوند. در اینجا ویژگی های کلی این دکوراسیون کلاسیک آورده شده است:

نظافت و مراقبت از این دستگاه ها نسبت به مدل های دیگر بسیار راحت تر است بنابراین از این نظر مشکلی نخواهید داشت.

 

طراحی دکوراسیون اداری

ویژگی های مبلمان اداری مدرن

در این نوع از سبک های مبلمان اداری که اغلب در فضاهای مدرن و باز استفاده می شود، ظاهر اهمیت زیادی دارد. مبلمان اداری مدرن همانطور که از نامش پیداست ظاهری متناسب با مد روز دارد و به همین دلیل مورد استقبال گسترده قرار گرفته است. اکثر شرکت هایی که از این ترتیب استفاده می کنند، وضعیت رسمی و اداری پیدا کرده اند که در آن ترتیب خاصی ظاهر می شود که می تواند برای اعتبار کسب و کار شما بسیار مهم باشد.

مزایای استفاده از دکوراسیون مدرن

استفاده از این نوع مبلمان اداری می تواند فضای کار شما را بسیار شاد و پر انرژی کند و به همین دلیل است که اکثر شرکت هایی که در زمینه فناوری فعال هستند و یا به نوعی از این فناوری ها استفاده می کنند به این امر علاقه مند هستند. دکوراسیون مدرن می تواند روحیه و توانایی کارکنان را افزایش دهد، از خستگی آنها جلوگیری کند و بازده کاری آنها را کاهش دهد. علاوه بر این، می توانید از طراحی استفاده کنید تا فضای کاری خود را بسیار زیبا و جذاب کنید و در نتیجه کار خود را بدیع تر کنید.

جهت مشاهده انواع پارتیشن اداری میتوانید با ما همراه باشید.

مبلمان اداری لوکس چیست؟

امروزه مبلمان اداری لوکس می تواند نقش مهمی را در شرکت ها ایفا کند و با طرح های متنوع خود سر و سامان دهد. همانطور که از نامش می توانید حدس بزنید، این نوع مبلمان اداری بسیار گران است، اما تاثیر آن را نمی توان انکار کرد. کارکنان یکی از با ارزش ترین دارایی های هر شرکتی هستند و ترتیبی که برای شرکت خود در نظر گرفته اید نشان دهنده اهمیتی است که برای آنها قائل هستید. پس نباید به این وسایل فقط به عنوان یک چیدمان نگاه کرد.

مبلمان اداری مجلل می تواند تمرکز کارمندان شما را بهبود ببخشد و قطعا در راندمان کاری آنها تاثیر مثبت خواهد داشت و به آنها آرامش روحی و روانی می دهد. جدای از این، شما به عنوان صاحب یک کسب و کار باید فضای کاری مناسب را برای آنها فراهم کنید و استفاده از طراحی فانتزی این پیام را به خوبی منتقل می کند. با توجه به اینکه مبلمان اداری اولین چیزی است که مشتریان به چشم می خورند، طراحی مجلل محیط کار می تواند به آنها اطمینان زیادی بدهد و تاثیر آن بر مشتریان و بازدیدکنندگان ارزش پرداخت را دارد.

 

مبلمان اداری لوکس

 

نتیجه گیری:

طراحی و استفاده از سبک های مختلف در محیط کار جنبه مهمی است که باید به عنوان یک صاحب کسب و کار از آن آگاه بود. همانطور که در این مقاله اشاره شد، مدل های مختلفی در سبک مبلمان اداری وجود دارد که ما عمده ترین آن ها را توضیح داده ایم تا بتوانید دیدی کلی از آن ها داشته باشید. یکی از پرطرفدارترین ها مبلمان اداری کلاسیک است که شامل طرح های شلوغی از عناصر است و به همین دلیل بهتر است در فضاهای بزرگی استفاده شود که بتوانید پتانسیل کامل آن را ببینید. این ترتیب برای بازسازی اداری محیط های کاری فرهنگی یا حقوقی مانند دفتر وکالت بسیار مفید خواهد بود.

از طرفی مبلمان مدرنی وجود دارد که برعکس طراحی کلاسیک است و برای ساخت این نوع چیدمان محبوب به حساب می آید و راحتی استفاده از این وسایل بسیار بیشتر است. طراحی مدرن می تواند انرژی زیادی در محیط کار شما ایجاد کند و بیشتر در مشاغلی که با تکنولوژی سر و کار دارند استفاده می شود. در نهایت مبلمان لوکسی وجود دارد که در این نوع طراحی محدودیتی ندارد و می توانید در هر نقطه از شهر و برای هر کسب و کاری از آن استفاده کنید اما باید هزینه انجام این چیدمان را در نظر بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *