دکوراسیون داخلی

تمام نکات مورد نیاز در مورد اجرای دکوراسیون اداری

بازسازی مسکونی آمود ایده آریا

اجرای دکوراسیون اداری

اگر بیشتر زمان خود را در محیط اداری می گذرانید، حتما به فضای آن اهمیت می دهید. این نکته را در نظر داشته باشید که رنگ بندی، چینش و اجرای دکوراسیون اداری در روحیه کارکنان و کارمند آن تاثیر گذار است. ترکیب رنگ و سبکی که برای دکوراسیون اداری می توانید انتخاب کنید، بستگی به سلیقه‌ی شما دارد.

یکی از نکته‌های بسیار مهم در محیط اداری استفاده از رنگ های روشن و شاد و نور کافی می باشد.

سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک:

در این سبک معیارهای روانشناسی رنگ و زیبایی‌شناختی، سلیقه کارفرمای پروژه از بیشترین اهمیت برخوردار می باشند.

اطلاعات کامل در مورد دکوراسیون داخلی کلاسیک 

طراحی داخلی و معماری با توجه به اصول و معیارهایی انجام می‌شود تا فضایی خاص و منحصر به فرد را ایجاد کند. به همین دلیل سبک‌های مختلف کلاسیک یا سنتی، سبک مدرن و نئوکلاسیک جزو پرطرفدارترین سبک‌های دکوراسیون داخلی شناخته می‌شود.  این مطلب در مورد ویژگی‌هایی است که در اجرای دکوراسیون اداری باید مورد توجه قرار بگیرد. با ما همراه باشید و ویژگی‌های این سبک را بشناسید. 

 

دکوراسیون مدرن اداری

 

سبک کلاسیک چه ویژگی‌هایی دارد؟ 

طراحی دکوراسیون با سبک کلاسیک ویژگی‌های مخصوصی دارد که شامل موارد زیر است. 

  • نظم و تقارن در چیدمان 

یکی از ویژگی‌های اصلی سبک کلاسیک این است که در آن نظم و فاصله‌ی مناسب بین لوازم مختلف حرف اصلی را می‌زند تا فضا شلوغ و نا مرتب به نظر نیاید. همچنین وسایلی که در ایجاد دکوراسیون به کار می‌رود باید برای چیدمان تقارن داشته باشند. در واقع برای اجرای دکوراسیون اداری یک نقطه مرکزی برای چیدمان در نظر گرفته می‌شود که وسایل مختلف حول آن نقطه چیده می‌شوند و لازم است مخاطب با ورود به فضای کلاسیک ظرافت و نظم را احساس کند. 

  • مبلمان اداری کلاسیک و سلطنتی 

مبلمان یکی از لوازم اصلی دکوراسیون اداری است. مبلمان اداری در سبک کلاسیک با حکاکی و منبت‌کاری طراحی و تولید می‌شود و باعث می‌شود فضا اشرافی و لوکس به نظر بیاید. 

  • دیوار کوب و گچبری در دکوراسیون کلاسیک 

در دکوراسیون کلاسیک از گچبری‌های برجسته استفاده می‌شود و در طراحی آن به جزئیات و ریزه‌کاری‌ها توجه ویژه‌ای می‌شود. همچنین دیوارکوب‌های لاکچری و شیک بخش با اهمیت دیگری در دکوراسیون هستند که مورد توجه قرار می‌گیرند. در طراحی کلاسیک ستون‌های بلند و ارتفاع بلند سقف هم یکی از ویژگی‌های با اهمیت هستند که از نظر طراحان دور نمی‌ماند. 

مطالب بیشتر : پارتیشن بندی اداری

  • اکسسوری‌های آنتیک 

اگر بخواهید دکوراسیون کلاسیک استفاده کنید باید از تزئینات آنتیک و عتیقه‌جات و دکوراتیوهای شیک هم استفاده کنید. این اکسسوری‌ها در هماهنگی با مبل و کفپوش و پرده یا تابلو‌های زیبا و لوکس انتخاب می‌شود و موجب ایجاد دکوراسیون شیک در فضا می‌شود. 

  • انتخاب رنگ مناسب برای دکوراسیون کلاسیک 

نظمی که در چیدمان وسایل دکوراسیون کلاسیک اداری وجود دارد در انتخاب رنگ هم وجود دارد. در طراحی کلاسیک از رنگ‌های قهوه‌ای، سفید، کرم، بژ و شیری بیشتر از رنگ‌های دیگر استفاده می‌شود و فضایی با وقار و شیک ایجاد می‌شود.  

  • مصالح با کیفیت

در طراحی کلاسیک از متریال‌های فاخر و شیک استفاده می‌شود. مثلا از چوب‌های طبیعی و با کیفیت، فلزات گران قیمت و ارزشمند و متریال‌هایی مانند ابریشم و پوست برای تزئینات فضای داخلی استفاده می‌شود. طراحی فضا با لوازم گران قیمت باعث ایجاد جلوه و شکوه در دکوراسیون داخلی می‌شود.  در سبک کلاسیک اداری کفپوش‌هایی از جنس پارکت، لمینت، کاشی‌های طرح‌دار و سنگ‌ها طرفداران زیادی دارد.

همچنین برای پوشاندن دیوار از کاغذدیواری‌های شیک با طرح‌های اسلیمی و رنگ‌های فاخر استفاده می‌شود.  جمع‌بندی  در بین سبک‌های دکوراسیون مختلف سبک کلاسیک طرفداران زیادی دارد و فضای اشرافی و شیکی ایجاد می‌کند. امیدواریم مطالب ارائه شده‌ی این مقاله در مورد ویژگی‌های طراحی کلاسیک راهنمای مناسبی برای شما باشد و بتوانید اطلاعات کافی در مورد جزئیات آن به دست آورید.

دکوراسیون اداری کلاسیک

دکوراسیون اداری مدرن:

این سبک یکی از پر طرفدارترین سبک های دکوراسیون داخلی است. در دکوراسیون داخلی مدرن، کسب کمترین فضا، مهم‌ترین نکته می باشد. در این سبک مبلمان، میز مدیریت یا میز کنفرانس و صندلی مورد استفاده باید کمترین فضای ممکن را اشغال کنند. معمولا در این سبک از مبلمان و میزهای مینیمال استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *